

はじめに

このブログでは、国際教養大学の学生が国内・国外から協力し合い、東北太平洋沖地震で被災地となった日本へ、世界の声をお届けします。

まずはじめに、この度の地震でお亡くなりになられました皆様、また現在も困難な生活を強いられている皆様には、心よりお悔やみならびにお見舞い申し上げます。


海外にいる私たちは、日本国外からも多くの人々が日本に関心を持ち、心配してくれているということに気がつきました。そこで、どうにかこの世界中からの声を日本に届けることはできないかと思い、このブログを立ち上げるに至りました。
私たちは世界中から日本に向けてのメッセージを集め、このブログを通して、日本に向けて発信します。

被災者の皆様方は世界中の人々が日本を応援してくれているということを心に留めておいていただけたら幸いですす。


このブログが被災された方々、救助で尽力されている方々、また募金活動や節電等、様々な形でこの地震に関わっている方々へ、少しでも励みになることを祈っております。


〔義援金のお願い〕
現在も多くの方々が苦しい生活を強いられ、物理的にも我々の少しでも多くの支援を必要としています。
当ブログでは「日本赤十字社」「赤い羽共同募金」をはじめとした義援金サイトとのリンクを貼っております。
簡単な手続きで被災者への食料や飲料、その他様々な物的援助を行えます。
皆様のご理解とご協力をお願いいたします。


Thank you very much for your warm contributions.

This blog is managed by the students of Akita International University (AIU), Japan, in order to make Japanese people aware of the fact that many people all over the world are worried about them. Your messages and smiles will definitely encourage those who are still suffering from the aftermath of this terrible earthquake.
We will do our best to make this blog appeal to Japanese people and also to you.

(Please contribute to assist disaster victims)
Many people in Japan are living in harsh conditions in the disaster areas. A little help from you will be of great assistance in helping to improve their situation. On the right side of this blog are several links to web pages that promote monetary donations to Japan. Your contribution would be greatly appreciated.

Sincerely,

秋田の学生からのメッセージです。
Here are messages from Akita, Japan.


"日本中、世界中の人々が応援してるよ!!頑張れ日本!!
People from Japan and all around the world are working to help and support Japan!! Hang in there Japan!"



aiu14.jpg
"I love you! Please don't give up, hope. We all need you!!!"
(日本が大好きです!どうか諦めないで、希望を持ってください。私達にはあなたが必要です!)



aiu13.jpg
"皆で力を合わせれば、何だって乗り越えられる!頑張れ日本、今こそ力の見せどころ!"

Messages from 秋田

秋田の学生からのメッセージです。
Here are messages from Akita, Japan.

aiu2.jpg
"ひとりじゃないから。Hang in there!! (頑張りましょう!)"


aiu3.jpg
"We are with you" (私達はあなたのそばにいます)


aiu4.jpg
"頑張ってのりきって! 元気なみんなに会いたいです!!"


aiu5.jpg
"To be smile みんな笑顔になろう!!"


"PRAY FOR JAPAN" (日本の為に祈ります)

Messages from 秋田

秋田の学生からのメッセージです。
Here are messages from Akita, Japan.

aiu11.jpg
"ONE person can make a difference. But a community creates a FUTURE"
(一人の努力が大きな変化を生みます。そして集団になれば未来を創ることができます)


aiu6.jpg
"日本力 絶対大丈夫"

aiu7.jpg
"強い心を持って乗り越えて"

aiu9.jpg
"こんな時こそ笑顔で!"

aiu10.jpg
"You are not alone. Together we stand. I'll be your side. I"ll take your hand."
(あなたは一人じゃない。私達と一緒に立ち上がりましょう。あなたの側にいます。)

messages from イギリス・エクセター

イギリス・エクセターからのメッセージです
Here are messages from Exeter, the UK.

ex72.jpg
"I hope everything is alright and get through this crisis!!!"
(被害が少なく、復興が早く進むことをお祈りしています!)

ex73.jpg
"Such an inspirational country- good luck and keep strong! Our love and thoughts are with you xxx"
(日本は活気がある素晴らしい国だと思います。がんばってください!私たちみんなが味方です。)

ex74.jpg
"Good luck! Stay strong!
From Jason"
(がんばって!弱気にならないで!)

ex75.jpg
"We're thinking of you.
Olwen"
(みんなで応援しています)
検索フォーム (Articles search)
リンク (Links)
QRコード
QR
